Informacja o Stypendium Ministra za znaczące osiągnięcia dla studentów na rok akademicki 2023/2024

Wysokość i wypłata stypendium:

Wnioski zostaną rozpatrzone przez Ministra w terminie do dnia 31 marca 2024 r.  
Kwota przyznanego stypendium ministra to 17 000 zł

Termin zgłoszeń:

8 października 2023 r. (niedziela)
upływa termin nadsyłania zgłoszeń do SGGW w roku akademickim 2023/2024

Warunki uzyskania:

Jakie osiągnięcia są uznawane przy ocenie wniosku za znaczące? Zapoznaj się z komunikatem.

Przy ocenie wniosków o przyznanie stypendiów dla studentów bierze się pod uwagę:
– znaczące osiągnięcia naukowe lub artystyczne związane ze studiami lub
– znaczące osiągnięcia sportowe,
uzyskane w okresie studiów od dnia:

  1. rozpoczęcia studiów – w przypadku studenta studiów pierwszego stopnia albo jednolitych studiów magisterskich
  2. rozpoczęcia studiów pierwszego stopnia poprzedzających studia drugiego stopnia – w przypadku studenta studiów drugiego stopnia,
  3. 1 października roku akademickiego, w którym studentowi przyznano ostatnie stypendium dla studentów albo stypendium ministra za wybitne osiągnięcia, na podstawie art. 181 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, z późn. zm.23))

do dnia 30 września roku, w którym złożono wniosek, z wyłączeniem okresów urlopów od zajęć lub innych przerw udzielonych zgodnie z regulaminem studiów.

Stypendium ministra na rok akademicki 2023/2024 może zostać przyznane studentowi, który spełnił łącznie następujące warunki:

  • w poprzednim roku akademickim (czyli 2022/2023) zaliczył rok studiów oraz
  • uzyskał wpis na kolejny rok studiów w danym roku akademickim (czyli 2023/2024).

Ww. wymogów nie stosuje się do studenta, który w roku złożenia wniosku o przyznanie stypendium (czyli w 2023 r.) został przyjęty na studia drugiego stopnia.

Składanie wniosku:
  1. do 8.10.2023 r. (niedziela) studenci zainteresowani ubieganiem się o stypendium zgłaszają się mailowo na adres stypendia@sggw.edu.pl 
    W zgłoszeniu należy podać:
    * imię i nazwisko, numer albumu, kierunek studiów,
    * numer telefonu kontaktowego (tym kanałem przekażemy Ci dane do logowania)
    * krótki opis swoich osiągnięć,
    * skan dokumentów potwierdzających opisywane osiągnięcia oraz
    * opinię Dziekana lub Prodziekana.
  2. Pracownik BSS („redaktor wniosku”) uruchamia studentowi wniosek w systemie ZSUN/OSF oraz nadaje rolę „redaktora pomocniczego” studentowi (dane do logowania przekazane zostaną telefonicznie/mailowo na uczelniany adres email).
  3. do 12.10.2023 r.
    – student uzupełnia (redaguje) swój wniosek
    w ww. systemie,
    – student informuje pocztą elektroniczną (stypendia@sggw.edu.pl) o zakończeniu edycji wniosku w systemie ZSUN/OSF
    student dostarcza do Biura Spraw Studenckich (bud. 8 pok. 108) oryginały dokumentów: oświadczeń oraz dyplomów/potwierdzeń, które załączył do wniosku
    (prócz kserokopii stron tytułowych artykułów, czasopism, monografii, materiałów pokonferencyjnych, etc.).
  4. Pracownik BSS weryfikuje wprowadzone przez studenta dane. W razie konieczności może uzupełniać dane lub zobowiązać do tego studenta. 
  5. Do dnia 24.10.2023 r. Rektor ocenia wnioski i następnie przekaże je Ministrowi.
Dokumentowanie wniosku:

Na stronie internetowej MEiN znajdują się wytyczne dokumentowania poszczególnych osiągnięć oraz wzory oświadczeń studenta.