Informacja o Stypendium Ministra za znaczące osiągnięcia dla studentów na rok akademicki 2023/2024
Wysokość i wypłata stypendium:
Wnioski zostaną rozpatrzone przez Ministra w terminie do dnia 31 marca 2024 r.
Kwota przyznanego stypendium ministra to 17 000 zł
Termin zgłoszeń:
8 października 2023 r. (niedziela)
upływa termin nadsyłania zgłoszeń do SGGW w roku akademickim 2023/2024
Warunki uzyskania:
Jakie osiągnięcia są uznawane przy ocenie wniosku za znaczące? Zapoznaj się z komunikatem.
Przy ocenie wniosków o przyznanie stypendiów dla studentów bierze się pod uwagę:
– znaczące osiągnięcia naukowe lub artystyczne związane ze studiami lub
– znaczące osiągnięcia sportowe,
uzyskane w okresie studiów od dnia:
- rozpoczęcia studiów – w przypadku studenta studiów pierwszego stopnia albo jednolitych studiów magisterskich
- rozpoczęcia studiów pierwszego stopnia poprzedzających studia drugiego stopnia – w przypadku studenta studiów drugiego stopnia,
- 1 października roku akademickiego, w którym studentowi przyznano ostatnie stypendium dla studentów albo stypendium ministra za wybitne osiągnięcia, na podstawie art. 181 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, z późn. zm.23))
– do dnia 30 września roku, w którym złożono wniosek, z wyłączeniem okresów urlopów od zajęć lub innych przerw udzielonych zgodnie z regulaminem studiów.
Stypendium ministra na rok akademicki 2023/2024 może zostać przyznane studentowi, który spełnił łącznie następujące warunki:
- w poprzednim roku akademickim (czyli 2022/2023) zaliczył rok studiów oraz
- uzyskał wpis na kolejny rok studiów w danym roku akademickim (czyli 2023/2024).
Ww. wymogów nie stosuje się do studenta, który w roku złożenia wniosku o przyznanie stypendium (czyli w 2023 r.) został przyjęty na studia drugiego stopnia.
Składanie wniosku:
- do 8.10.2023 r. (niedziela) studenci zainteresowani ubieganiem się o stypendium zgłaszają się mailowo na adres stypendia@sggw.edu.pl
W zgłoszeniu należy podać:
* imię i nazwisko, numer albumu, kierunek studiów,
* numer telefonu kontaktowego (tym kanałem przekażemy Ci dane do logowania)
* krótki opis swoich osiągnięć,
* skan dokumentów potwierdzających opisywane osiągnięcia oraz
* opinię Dziekana lub Prodziekana. - Pracownik BSS („redaktor wniosku”) uruchamia studentowi wniosek w systemie ZSUN/OSF oraz nadaje rolę „redaktora pomocniczego” studentowi (dane do logowania przekazane zostaną telefonicznie/mailowo na uczelniany adres email).
- do 12.10.2023 r.
– student uzupełnia (redaguje) swój wniosek w ww. systemie,
– student informuje pocztą elektroniczną (stypendia@sggw.edu.pl) o zakończeniu edycji wniosku w systemie ZSUN/OSF
– student dostarcza do Biura Spraw Studenckich (bud. 8 pok. 108) oryginały dokumentów: oświadczeń oraz dyplomów/potwierdzeń, które załączył do wniosku
(prócz kserokopii stron tytułowych artykułów, czasopism, monografii, materiałów pokonferencyjnych, etc.). - Pracownik BSS weryfikuje wprowadzone przez studenta dane. W razie konieczności może uzupełniać dane lub zobowiązać do tego studenta.
- Do dnia 24.10.2023 r. Rektor ocenia wnioski i następnie przekaże je Ministrowi.
Dokumentowanie wniosku:
Na stronie internetowej MEiN znajdują się wytyczne dokumentowania poszczególnych osiągnięć oraz wzory oświadczeń studenta.